Eind 2022 hebben we met een groepje mensenlandgoed de Kleverbergh overgenomen. Wat vroeger eensteenfabriek was, veranderen we in een bloeiende plek met eenbiologische tuinderij, natuurinclusieve woningen enkleinschalige bedrijven; een regeneratief landgoed.
De familie van wie we het terrein kochten, bezat 25 hectare. Wij kochten de gebouwen en een klein deel van de landbouwgrond. ARK rewilding kocht de rest van de landbouwgrond, ruim 18 hectare. In juni komt het bestemmingsplan in de gemeenteraad. Na n zeer zorgvuldig en uitdagend proces met volop participatie staan we te trappelen om de volgende fasen in te gaan...
Op dit moment staan we op het punt om n crowdfunding te starten! Doel is het overnemen van 7ha grond van Ark ten behoeve van regeneratieve landbouw en het vergroten van de biodiversiteit.