Het nieuwe erf
Samen wonen in het groen, waar nodig voor elkaar zorgen, met behoud van eigen privacy.

Overzicht
Discussie
Samen wonen op een erf in het groen. Ieder heeft een eigen woonunit. We delen de buitenruimte. We gaan met elkaar om zoals goede buren dat doen. We kijken naar elkaar om en zorgen voor de omgeving. We zoeken een plek waar dit kan met 10 tot 15 mensen. Wij zijn met z'n vieren: ik (38), mijn broer (35) en mijn ouders (76 en 74). Ik wil dit ook graag zodat ik een beetje voor mijn familie kan zorgen waar nodig. We mikken op een erf wat maximaal anderhalf uur reizen is van de randstad. Een plek in het groen, waarbij lokale voorzieningen zoals een winkel wel te bereiken zijn. Om dat te bereiken zouden we een erf kunnen aankopen en daar mensen bij betrekken. Of we sluiten aan bij een al lopend initiatief. We verkennen nu beide paden.